TYDZIEŃ KOLORÓW
20– 24 LISTOPADA 2023r.
„Dobre słowa nie kosztują dużo, choć czynią wiele dobrego” Blaise Pascal
Realizowane priorytety:
-
Kształtowanie nowych umiejętności w zakresie higieny cyfrowej, profilaktyki e-uzależnień wśród dzieci i młodzieży oraz bezpieczeństwa w sieci.
-
Promowanie zasad savoir-vivre’u w szkołach i placówkach.
|
Kl. 0-3 |
Kl. 4-6 |
Kl. 7-8 |
PONIEDZIAŁEK CZERWONY Nasze czyny i ich skutki |
Zajęcia profilaktyczne - Nasze czyny i ich skutki - prowadzone wychowawców. Wychowawca decyduje na której godzinie lekcyjnej. |
Spotkanie z prawnikiem p. Lidią Makarską: 1 lekcja- kl. kl. 4a,4b,5a i 6b s. 114- 115 2 lekcja- 5b, 6a, 8 s. 114- 115
Koperta nr 1–przekazana klasie pod koniec 4 lekcji – uczniowie wykonują zadanie wspólnie na przerwie w swojej klasie, po wykonaniu zadania wrzucają kopertę do skrzynki znajdującej się przy pokoju nauczycielskim.
|
Spotkanie z prawnikiem p. Lidią Makarską: 2 lekcja kl. 8- s. 114- 115
Koperta nr 1–przekazana klasie pod koniec 4 lekcji – uczniowie wykonują zadanie wspólnie na przerwie w swojej klasie, po wykonaniu zadania wrzucają kopertę do skrzynki znajdującej się przy pokoju nauczycielskim. Spotkanie z kuratorem p. A. Rogowskim 5 lekcja – 7a (j. pol.) 6 lekcja- 7b( rel.) |
WTOREK BIAŁY Zdrowie |
Spotkanie dla klas 0-3 z p. Lilianą Bełkowską mgr technologii żywności i żywienia człowieka -2 lekcja 1b/1a -3 lekcja 2a/2b -4 lekcja 3a/3b -5 lekcja „0” (przed obiadem)
|
Film na temat szkodliwości papierosów, który uczniowie oglądają na początku lekcji z nauczycielem prowadzącym zajęcia 2lekcja -5a (inf.), 6b (zzw) 4 lekcja -4a (inf.), 4b (mat.), 5b (tech.), 6a (j. pol./ zzw - zamiana)
Koperta nr 2–przekazana klasie pod koniec 4 lekcji – uczniowie wykonują zadanie wspólnie na przerwie w swojej klasie, po wykonaniu zadania wrzucają kopertę do skrzynki znajdującej się przy pokoju nauczycielskim.
|
Wykład : Szkodliwość nikotyny i e-papierosów 2 lekcja – kl. 7a, 7b, 8 sala 114-115 prelegentdr nauk med. Marek Jurgowiaka z Collegium Medicum (realizowany przez Pałac Młodzieży w Bydgoszczy w ramach projektu „Oblicza uzależnień”)
Warsztaty - Uzależnienia behawioralne i cyberprzemoc 3i 4 lekcja- kl. 7a prowadzący Przemysław Gotowiec (zaj.realizowane przez Pałac Młodzieży w Bydgoszczyw ramach projektu „Oblicza uzależnień”)
Warsztaty - Uzależnienia ze szczególnym uwzględnieniem szkodliwości dopalaczy 3i 4 lekcja- kl. 8 prowadzaca Małgorzata Żołądkiewicz (zaj. realizowane przez Pałac Młodzieży w Bydgoszczyw ramach projektu „Oblicza uzależnień”)
Warsztaty - Uzależnienia behawioralne i cyberprzemoc 5-6 lekcja- kl. 7b prowadzący Przemysław Gotowiec (zaj. realizowane przez Pałac Młodzieży w Bydgoszczyw ramach projektu „Oblicza uzależnień”) Koperta nr 2–przekazana klasie pod koniec 4 lekcji – uczniowie wykonują zadanie wspólnie na przerwie w swojej klasie, po wykonaniu zadania wrzucają kopertę do skrzynki znajdującej się przy pokoju nauczycielskim. |
ŚRODA NIEBIESKI Bezpieczeństwo
|
Spotkanie z policją 1 lekcja- 1a, 1b, 2a 2 lekcja- „0”, 2b, 5 lekcja – 3a, 3b |
Spotkanie z policją 3 lekcja – kl. 6a,6b sala 114-115 4 lekcja- kl. 4a,4b,5a,5b sala 114-115 Koperta nr 3 –przekazana klasie pod koniec 4 lekcji – uczniowie wykonują zadanie wspólnie na przerwie w swojej klasie, po wykonaniu zadania wrzucają kopertę do skrzynki znajdującej się przy pokoju nauczycielskim.
|
Spotkanie z policją 3 lekcja- kl. 7a, 7b, 8 sala 114-115 Koperta nr 3–przekazana klasie pod koniec 4 lekcji – uczniowie wykonują zadanie wspólnie na przerwie w swojej klasie, po wykonaniu zadania wrzucają kopertę do skrzynki znajdującej się przy pokoju nauczycielskim. |
CZWARTEK ZIELONY Wiem, co jem |
Konkurs klasowy - Lapbook ze zdrowymi daniami- uczniowie wykonują w swoich klasach wspólną pracę. Przygotowaną i podpisaną pracę przynoszą do gabinetu pedagoga s.16. |
Konkurs klasowy 4-6 „Zdrowa przystawka”- przygotowanie zdrowego posiłku z określonych produktów, które otrzymuje każda klasa. 2-3 lekcja kl. 4a,4b,5a,5b,6a,6b. Rozstrzygniecie konkursu. Koperta nr 4–przekazana klasie pod koniec 4 lekcji – uczniowie wykonują zadanie wspólnie na przerwie w swojej klasie, po wykonaniu zadania wrzucają kopertę do skrzynki znajdującej się przy pokoju nauczycielskim. |
Spotkanie z dietetykiem - p.Karoliną Chęś „Jelita to Twój drugi mózg” 3 lekcja (kl. 7a, 7b, 8) s. 114-115
Koperta nr 4–przekazana klasie pod koniec 4 lekcji – uczniowie wykonują zadanie wspólnie na przerwie w swojej klasie, po wykonaniu zadania wrzucają kopertę do skrzynki znajdującej się przy pokoju nauczycielskim.
|
PIĄTEK ŻÓŁTY lub RÓŻOWY Z kulturą na Ty
|
Konkurs „Savoir vivre” 0-3 4 lekcja Każda klasa wybiera drużynę, która będzie reprezentowała klasę (skład drużyny 5 osób, w tym wybrany kapitan, skład drużyny może ulec zmianie, decyzję podejmuje wychowawca przynajmniej dzień wcześniej).
Podsumowanie konkursów: - kolory w danym dniu - Konkurs Lapbook ze zdrowymi daniami - Konkurs „Savoir vivre” 0-3
|
Konkurs „Savoir vivre” 4-5 3 lekcja Każda klasa wybiera drużynę, która będzie reprezentowała klasę (skład drużyny 5 osób, w tym wybrany kapitan, skład drużyny może ulec zmianie, decyzję podejmuje wychowawca przynajmniej dzień wcześniej).
Podsumowanie - kolory w danym dniu - Konkurs z kopertami „Razem możemy więcej” - Konkurs „Savoir vivre” 4-5
|
Konkurs „Savoir vivre” 6-8 2 lekcja Każda klasa wybiera drużynę, która będzie reprezentowała klasę (skład drużyny 5 osób, w tym wybrany kapitan, skład drużyny może ulec zmianie, decyzję podejmuje wychowawca przynajmniej dzień wcześniej).
Podsumowanie - kolory w danym dniu - Konkurs z kopertami „Razem możemy więcej” - Konkurs „Savoir vivre” 6-8
|
Konkursy w Tygodniu Kolorów:
- Konkurs klasowy dla 0-3 - Lapbook ze zdrowymi daniami- uczniowie wykonują w swoich klasach wspólną pracę. Materiały do wykonania lapbooka uczniowie mogą częściowo wykonać w domu np. mogą to być kolorowe wycinki z gazet itp. Przygotowaną i podpisaną pracę klasa przynosi w czwartek
23. 11.2023 r. do gabinetu pedagoga s.16.
Kryteria oceny: pomysłowość, zgodność z tematem, staranność, wkład pracy, terminowość oddania.
- Konkurs klasowy dla 4-6 „Zdrowa przystawka”- przygotowanie zdrowego posiłku z określonych produktów, które otrzymuje każda klasa. Uczniowie tego dnia przynoszą ze sobą: fartuszki, jednorazowe rękawiczki, deski do krojenia, miski do przygotowania, ściereczki itp.
Kryteria oceny :przystawek ocenia jury biorąc pod uwagę estetykę podania, różnorodność przygotowanych dań, nowatorskie przepisy.
- Konkurs klasowy z kopertami dla 4-6 i 7-8 „Razem możemy więcej”
Kryteria oceny: praca oddana w terminie, poprawność wykonania, staranność.
Konkurs „Savoir vivre” 0-3, 4-5, 7-8 - Każda klasa wybiera drużynę, która będzie reprezentowała klasę (skład drużyny 5 osób, w tym wybrany kapitan, skład drużyny może ulec zmianie, decyzję podejmuje wychowawca).
Kryteria oceny: zadania ocenia jury biorąc pod uwagę poprawność odpowiedzi, zaangażowanie, pomysłowość i współpracę.
Zespół ds. organizacji Tygodnia Kolorów:
Magdalena Jabłońska, Magdalena Talkowska, Oliwia Ptak, Elżbieta Tobolewska