Zespół Szkolno-Przedszkolny w Dobrczu - Przedszkole Samorządowe nr 2 w Dobrczu

Artykuły

Artykuły

Wywiad

      Z wywiadem stanęli w szranki uczniowie klasy ósmej.Zadanie polegało na przeprowadzeniu wywiadu z bohaterem literackim. Cóż, nie wszyscy pamiętali o tym, że dobry wywiad powinien mieć tytuł. Czasami uczniowie zapominali też o konsekwentnym użyciu form „Pan” i „Pani”. Trudności natomiast nie sprawiła forma zapisu takiej rozmowy, która różni się znacznie od dialogu znanego z opowiadań. Zobaczcie i oceńcie sami...

 O życiu po życiu...

Czytaj więcej o: Wywiad

Dzienniki

        Uczniowie szóstych klas mieli za zadanie poprowadzić przez pięć dni dziennik. Forma wypowiedzi nie jest trudna... Trzeba pamiętać o dacie i narracji pierwszoosobowej. Wyzwaniem okazał się dobór informacji i unikanie schematyczności zapisów. Nikt nie chce czytać, że pięć dni z rzędu ktoś wstawał o 7:00, mył zęby, jadł śniadanie i szedł do szkoły.

Poniżej zamieszam najlepszy dziennik, którego autorka zadbała o formę i zawartość merytoryczną swojego tekstu. Julka, … - BRAWO!

Czytaj więcej o: Dzienniki

Opis miejsca

        Kto z Was pamięta przygody Kajka i Kokosza? To bohaterowie komiksów Janusza Christy. Moi uczniowie z czwartych klas opisali Mirmiłowo. Zwróćcie uwagę na nagłówek trójdzielną kompozycję (czyli wstęp, rozwinięcie i zakończenie). Najważniejsza jest część środkowa – to opis miejsca uwzględniający przymiotniki opisujące (np. duży, szeroki, biały) i oceniające (brzydki, przyjemny, uroczy). Warto w swoim opisie zaznaczyć, że to wasza indywidualna ocena tego miejsca, dlatego przydadzą się wyrażenia opiniujące, np. uważam, moim zdaniem, według mnie, jestem pewna itd.

 

Czytaj więcej o: Opis miejsca

Drodzy uczniowie, zamieszczone poniżej prace to opowiadania Inki Szpitter, której pasją jest tworzenie, pisanie.

 Ta młoda pisarka próbuje swoich sił w różnych konkursach literackich i pragnie się tym podzielić z Wami. Zwróćcie uwagę na wyznaczniki opowiadania, jak rozbudowana fabuła ( czyli wydarzenia) w układzie przyczynowo-skutkowym, wprowadzony umiejętnie dialog, elementy opisu, punkt kulminacyjny czy nagły zwrot akcji. Mam nadzieję, że próby literackie Inki zachęcą Was do pisania, czego serdecznie Wam życzę.

Renata Śliwa

Czytaj więcej o: Drodzy uczniowie, zamieszczone poniżej prace to opowiadania Inki Szpitter, której pasją jest tworzenie, pisanie.

Tym razem zadanie polegało na tym, by pójść na spacer do lasu, uruchomić wyobraźnię i opisać swoje przeżycia z tej wyprawy.

    Szóstoklasiści musieli zwrócić uwagę nie tylko na kompozycję swojej pracy, ale także wyrażenia wskazujące na przeżycia: radość, strach, zdziwienie. W niektórych pracach pojawiły się ciekawe frazeologizmy i oryginalne porównania. Zachęcam do czytania...

 

Czytaj więcej o: Tym razem zadanie polegało na tym, by pójść na spacer do lasu, uruchomić wyobraźnię i opisać swoje przeżycia z tej wyprawy.

Charakterystyka postaci

Uczniowie klasy szóstej pisali ostatnio charakterystyki postaci. Mieli się zastanowić, kogo w swoim otoczeniu mogą nazwać wyjątkową osobą. Wybór musieli uzasadnić.

 

Czytaj więcej o: Charakterystyka postaci

Opis przedmiotu

Czwartoklasiści na lekcji języka polskiego tworzyli opis przedmiotu. Inspiracją tych prac był magiczny guzik z czapki bogdychanów, który od doktora Paj-Chi-Wo otrzymał Mateusz, jeden z bohaterów.

Czytaj więcej o: Opis przedmiotu

PLANY WYDARZEŃ WYBRANYCH PRZYGÓD BILBA BAGGINSA na podstawie książki J. R. R. Tolkiena pt. „Hobbit, czyli tam i z powrotem”

Przejdź do - PLANY WYDARZEŃ WYBRANYCH PRZYGÓD BILBA BAGGINSA  na podstawie książki J. R. R. Tolkiena pt. „Hobbit, czyli tam i z powrotem”