Konkurs InstaLogik III edycja 2021/22
Zapraszam wszystkich uczniów klas 4-8 do udziału w drugiej edycji konkursu InstaLogik.
Konkurs skierowany jest do wszystkich uczniów zainteresowanych zagadkami logicznymi, matematyką, oraz do tych, którzy interesują się programowaniem lub chcieliby postawić w programowaniu pierwsze samodzielne kroki.
W pierwszym etapie uczestnicy mają do rozwiązania 3 zadania o charakterze logiczno-matematycznym, które w ciekawy sposób, w formie historyjki, umożliwiają uczniom kontakt z zagadnieniami stojącymi u podstaw informatyki, nie odstraszają początkujących, równocześnie dając wyzwanie bardziej zaawansowanym uczniom.
W tym roku Honorowym Patronem konkursu został Minister Edukacji i Nauki, a do grona partnerów dołączyli firma Google, magazyn Programista Junior oraz firma LekSeek.
Udział w konkursie jest bezpłatny.
Rejestracji może dokonac nauczyciel ( Joanna Pytlewicz) po otrzymaniu wiadomości na Librusie z mailem i tel. rodzica
lub rodzice na stronie https://liblink.pl/cji9KB5uqJ - w formularzu zgłoszenia dziecka proszę podać mój kod nauczyciela: N8940478.
Rejestracja i zgłaszanie rozwiązań w I etapie trwa do 28 października, do g. 20:00. W przypadku pytań służę pomocą.
Wszystkich chętnych zapraszam na koło matematyczne, które odbywac sie będzie w piatki od godz.7.10 do 7.55.
Zapraszam do udziału i życzę sukcesów!
Joanna Pytlewicz
Szczegółowe informacje na temat konkursu znajdziecie Państwo na stronie https://instalogik.pl .
Harmonogram InstaLogik III edycja 2021/2022
Konkurs został podzielony na trzy etapy:
- Etap I, termin 1 października - 28 października 2021, g. 20:00
- Etap II, termin 11 grudnia 2021, godz. 10:00 – 11:30
- Etap III, termin 26 marca 2022, godz. 10:00 – 12:00
Etap I
Pierwszy etap konkursu adresowany jest do bardzo szerokiej grupy uczniów, jako że nie zakładamy żadnej szczególnej wstępnej wiedzy z zakresu matematyki czy programowania. Zadania pierwszego etapu zostały przygotowane w taki sposób, by w konkursie mogli wziąć udział wszyscy uczniowie, którzy chcą zmierzyć się z zadaniami logicznymi i rozwijać zdolności logicznego myślenia. Wszystkie zadania mają wprowadzenie, które uzupełnia potrzebne do jego rozwiązania modele i schematy. Miesięczny czas trwania konkursu daje uczniom możliwość dogłębnego przeanalizowania treści zadań i przemyślenie swoich rozwiązań, a nauczycielowi możliwość wsparcia ucznia w poprawnym zrozumieniu problemu. Zachęcenie uczniów do wnikliwej analizy jest celem samym w sobie.
Pierwszy etap polega na rozwiązaniu online pytań testowych do kilku zadań matematyczno-logicznych opisanych w formie historyjki. Pytania oznaczone są jako adresowane do uczniów klas 4-8 lub tylko do uczniów klas 7-8.
Znajomość programowania nie jest potrzebna do rozwiązania zadań 1 etapu. Zadania zawierają potrzebne opisy modeli i schematów, a rolą ucznia jest ich zrozumienie i zastosowanie. Uczniowie mają miesiąc czasu na przemyślenie i rozwiązanie zadań tego etapu.
Etapy 2 i 3
Zadania konkursowe drugiego i trzeciego etapu zostały podzielone na zadania matematyczno-logiczne oraz zadania programistyczne w prostym języku wizualnym Assembly. Czas na rozwiązanie zadań to 1,5 godziny. Z myślą o uczniach klas 7-8 przygotowane zostały zadania z gwiazdką.
W pierwszym etapie konkursu uczniowie zostaną zapoznani z kilkoma instrukcjami języka Assembly. Przed 2 etapem na stronie konkursu udostępnione zostanie pełne środowisko programistyczne języka Assembly oraz materiały szkoleniowe pozwalające szerzej zapoznać się z tym językiem i przygotować się do kolejnych etapów konkursu. Assembly zawiera jedynie 9 instrukcji, zapoznanie się z nim nie powinno sprawić większego wyzwania. Na otwartych sesjach próbnych uczniowie mają możliwość sprawdzenia swoich sił w rozwiązywaniu zadań programistycznych.